Tisdag ...

Vaknade i morse , klädde på mig och packade ner min lille snutt i en låda.
Satte oss i bilen och körde mot helsingborg.. Kunde inte sluta gråta.
Fan vad jobbigt det var . Kom in och fick vänta på vår tur, sen gick vi in längst in i korridoren och fick
vänta en liten stund. Där var tända ljus och när jag läste på lappen mittimot där vi satt stod det Puffs namn
och så. Då började det rinna igen.. Sköterskorna kom och vi kom in i rummet, det var mysigt med filtar
och levande ljus. Det var nog ett speciellt rum för avlivning..

Väl där inne klappade jag honom sista gången och när veterinären kom in och förklarade hur det skulle gå till
och om vi ville vara med så sa jag att jag ville inte , så när dom skulle börja gick jag ut på parkeringen och
bara gick fram och tillbaka , tänkte massa och fan vad jobbigt det var.. Jag saknar honom redan.

Det tog drygt en timme sen kom pappa ut med honom i en liten vit "kista" av kartong med en duva på.
och där i låg han, min lille bebis som nu var borta, sovandes för evigt. Tog emot han och frågade pappa hur det gick.
Och han sa att han somnade vid den första sprutan lugnt och stilla, och sen fick han den sista i hjärtat.

Satte oss i bilen igen , jag med mitt lilla hjärta i knät. mot landskrona.
Körde hem om oss snabbt sen till farmors koloni, där jag skulle låta honom vila i frid.

Kom dit och så . Dem grävde ett hål och sen la jag ner honom. Grävde igen och han fick en stor sten ovanpå
som visar att det är där min lille snutt ligger . Har foto på pappas mobil, ska lägga in sen .
Jag ska också ta en liten planka och skriva hans namn och rita en duva på. <3

Det känns så tomt nu, varje gång jag går förbi och tittar in i terrariet så är det mörkt och tomt och jag vet att
min lille bebis aldrig kommer finnas där mer .. men jag vet också att det var det bästa för honom.
Men det är så jobbigt nu och varje gång jag tänker på honom eller får en bild av honom i mitt huvud så kommer
tårarna direkt.. jag vet att han har det bra nu och det är huvudsaken.. Jag älskar dig Puff <3

När vi begravt honom så åt vi lite och sen körde vi inom oss och hämtade Sara , och sen mamma, vi skulle till ikea.
även om det inte kändes så roligt så var det bättre än att sitta hemma och gråta i sönder mina ögon.
så vi åkte dit och gick runt lite , hittade lite av varje ..
En filt , överkasst till sängen, en jättesöt liten lampa som var sönder när jag packade upp den :@
en "boll"lampa till taket och ett datorbord : )

Sen åkte vi och släppte av mamma och sen hemåt.
Dan gick och sen kom Sara , vi började städa ur mitt skrivbord och skruva ner det och upp på vinden ,
sen börja vi bygga ihop det nya datorbordet men vi kom inte så långt, så pappa fixade resten <3
Tack för allt idag , älskar dig : )

sen kom dan och en liten stund efter gick sara . gick med henne ner och rökte sen upp igen och började
städa undan resten av det som låg på golvet . I morgon tänkte jag städa ur ännu mer och jag ska också
tömma Puffs terrarie =/ suck..

Tack för hjälpen idag Sara :) Love u <3

Och Dan , du är mitt allt , jag älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0