Fönsterputs och Bakad potatis :D

Jaou, vaknade tjugo över två.
Gick upp och väntade på att pappa skulle komma hem.
När han kommit så satte vi igång att putsa alla fönster och
när det var klart så satte vi upp gardinerna i vardagsrummet.
Fick klippa och lägga upp men resultatet blev jättebra :)
Ska sy ihop en kappa av det som vi klippte bort, ser
lite grann tomt ut i mitten, tycker det ser så fult ut.
Så det ska jag fixa någon dag med mammas hjälp :)
Ska sätta upp dem andra tre gardinerna i morgon.
Blir nog suveränt :D

När vi väl var klara med det så ringde det på dörren,
det var snutt :D och vi skulle gå ner till city gross.
Blev så sugen på bakad potatis i går så vi bestämde
oss för att vi skulle äta det idag :)

Sist jag gjorde så blev det jättegott,
tänkte slänga in vad jag använder ifall någon
vill prova :) Man kan ha nästan vad som helst
i "röran" men detta ska vi ha idag.
Bakpotatis ( så många man vill ha)
Gräslök
Grönsallad
Riven ost
Kassler ( ska vi ha idag, man kan ha annat också )
Röd lök
Creme fraich ( stavning ? )

Sen bara hackar man kasslern, och allt det andra
och blandar ner i creme fraichen, så den blir lagom
"gojjsig" som man vill ha den, och sen bara har man
det till potatisen, eller öppnar upp och lägger det i :)
Blir jättegott.

Så det är vad vi ska äta idag, tillsammans med lite skuren
gurka och tomat, och snutte vill ha majs :)

Jaou jaou, nu ska jag ut och se om kasslern är tinad.
Är så hungrig, inte hunnit äta något idag så det ska bli gott!
Mums..

Ska kolla på film med snutt och bara gosa ikväll. Härligt!

Nej nu rundar jag av. Hej svej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0