Lördag eftermiddag!

Dagen i sig har varit lugn som vanligt :)
Vaknade i morse runt kvart i tolv och kunde
inte sova mer, fast att jag låg uppe till kvart i fyra
och läste en bok som jag lånat av farmor, började
läsa den för två kvällar sen och fastnade totalt.
Har precis läst ut den nu.

Gömda heter den, författaren heter Liza Marklund.
Och boken var jättebra, hemsk men bra.
Den handlar om en tjej som heter Maria,
och hon blir förälskad i en utländsk man.
Dem blir tillsammans och han är helt underbar.
Tiden går och han blir mer och mer skum,
börjar slå henne, hon är helt fast och tror att allt
ska bli bra, hon blir gravid med hans barn, han slår henne
fortfarande. Hon föder en dotter, Emma.
Han vägrar ta i barnet. Hon lämnar honom och
det följer många månader och han förföljer Maria, hennes dotter
och hennes nya man samt deras son Robin som Maria och
hennes nya man Anders har tillsammans.
Terrorn blir total när hennes förre man sänder hans
vänner att terrorisera dem, dem väntar utanför deras hus i bilar
och krossar deras rutor, förföljer dem och skriker döda döda
och hotar att skära halsen av både Maria och Emma.
Myndigheter försöker skydda dem så gott det går,till slut
tvingas dem bo gömda under hemliga identiteter under ett år
och till slut finns det inget val, dem måste lämna landet.
Boken är uppledad i 4 böcker, måste läsa dem andra.
Helt totalt sjukt men fastade så.

Annars idag så har jag bara varit hemma,
Sara kom förbi där nere så vi tog en cigg o snacka lite.
Sen har jag bara tagit det lugnt här hemma.
Pappa ringde nyss och han är på väg hem,
han skulle bara inom Kvantum.
Skönt att slippa vara hemma själv :)

Nej nu ska jag titta om det finns någon bra film att
ladda ner :)

Svingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0