Allt går framåt ..

Ja, pratat lite med en av mina lärare, och tydligen
ska det inte vara något problem alls för mig att
få studera det sista fram till lillkillen kommer på
distans, så det ser bra ut. Skönt. Ska prata med
min mentor på fredag och sen löser det nog sig.
Så himla skönt verkligen !

Annars?

Ringde försäkringskassan innan, så dem ska skicka
hem nya papper och blanketter ang. min föräldrapenning
som jag ska börja med i december var det tänkt :)
Har redan funderat ut hur jag ska göra med den,
man får 240 dagar var om man har delad vårdnad,
och 60 dagar som är obligatoriska till var och en av oss.
Så jag ska ta alla dagar utom dom 60 som Dan ska ta
när mina 420 dagar är slut, och jag ska studera klart!
Kan ju bli lite ändringar på det med men så ser det ut
i dagsläget iaf.

Ringde också trygghansa och tecknade en gravidförsäkring
som gäller upp till lillsnuff är 6 månader.
Massa förmåner osv, den kostade 1,050:-
men det är det värt ifall det skulle bli några
komplikationer eller liknande, pappa sa att han
betalar den för han vill också jag ska ha försäkring :)

Fick också hem babysittern igår, jättefin.
Är av märket babyboom, ingen aning men jag är nöjd :)
Mörkblå med vita detaljer och massa söta saker på.
Man kunde ha den så den antingen vaggar eller står stadigt
och ställa ryggstödet till nästan helt liggande eller nästan
helt sittandes, himla bra, bälte så han inte kasar ut och
handtag typ så man kan bära den med sig, finemang :P
Sen ska jag köpa babyskyddet också, men det kommer sen.

Tänkte att jag ska tömma mitt skrivbord på rummet också
i morgon och bära upp det på vinden och bära ner den
byrån jag ska ha bebiskläderna i :)

Har bestämt med pappa att vi ska åka till Ikea på lördag
och då ska jag passa på att köpa babysängen vi ska ha :)
Har redan bestämt vilken vi ska ha så blir nog den,
plus madrass och lite sånt :) Skojjiiiigt.
Känns verkligen att det är på riktigt nu,
längtar såå mycket efter vår lilla plutt.

Spelade in en video med kameran i förrgår natt
som jag lagt in på datorn nu, man ser jättetydligt
hur han bökar och vänder på sig, sparkar till så
halva magen skumpar, total lycka alltså
Men den lägger jag inte ut här,
nått får man ju ha för sig själv tycker jag :)

Är också bestämt att vi ska ha lite kräftskiva här på fredag kväll,
jag, pappa, Dan och hans pappa. Ska bli trevligt faktiskt :)
Fast jag ska äta räkor, tycker inte om kräftor haha..

Hmm, något annat?!

Mja. allt känns bra, lillfis sparkar som aldrig förr,
nu är han knappt lugn en stund innan han börjar
böka där inne igen. Vår lilla älskling

Nu tänkte jag strax börja med mat,
börjar bli lite hungrig och lillen busar
jättemkt så jag tar det som att han också
är hungrig :P Hahahha ..

Slänger in bild på babysittern, den ser lite konstig ut
på bilderna men det blir så konstig vinkel :)

Babysittern :)     Babysittern :)     Babysittern :)

Kommentarer
Postat av: linda

Såå fin babysitter :) Har planerat att göra exkat som du med föräldrapenningen, ska också ta ut redan i december. Får ju ändå inget csn då :P Kram

2009-08-26 @ 17:51:17
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Mindy

Grattis till bebisen i magen.Skoj med en nya gravid blogg att läsa.Ha en skön dag.kram

2009-08-27 @ 09:32:05
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

God eftermiddag..Den blåa dressen är köpt på Kapphal finns i svart & grå med..den är så söt..Det finns så många söta kläder till de små..så svårt att låta bli..Ha en skön torsdag.kram

2009-08-27 @ 12:28:52
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Hej! tack vad gosigt av dig! hopaps du inte blev avskräckt bara. Jag hade kollat lite på riskförlossningar på tv400, men sket i vilket..sen hamnar man där själv... skönt egentligen o veta att allt faktiskt inte går som det ska, man ska vara beredd på allt :)



hopaps din förlossning går bra, undderbart att vara gravid!! önskar dig all lycka i världen, Njut varje minut!! ;D



ha en fin gravid dag!!

kram!

2009-08-27 @ 12:58:06
URL: http://saberi.blogg.se/
Postat av: Philippa

här ska sambon ta ut 90 dagar nästa sommar, när han ändå har sommarlov (han har bra sgi sedan han jobbade förra året) och jag tar från att bebis föds till sista maj, sedan från 1 sept igen, så det blir ca 390 dagar för min del

2009-08-27 @ 19:00:24
URL: http://phlippans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0