Underbara lille du där inne ♥

Allt är bra här och jag mår bra.
Känner allt mer av lillbusen i magen
hela tiden nu, mer och mer på dagen
men jättemycket på kvällen.
Så härlig känsla och ingen som inte
varit gravid kan ens föreställa sig
den känslan när den lill* rör sig där inne.
Ibland blir jag helt tårögd av att tänka på
att det är vårt lilla mirakel där inne
när han håller igång, obeskrivlig kärlek ♥

Dan kände precis för första gången när lillbus
sprattla där inne, var en mjuk buff men han kände
den så då ska han bara vänta tills han sätter igång
ordentligt där inne :) Underbart!

Börjar längta riktigt mycket tills han kommer ut,
han får hålla sig där inne ett bra tag till men
nu tänker man mer och mer på vem han kommer
likna och hur han kommer vara, i vilket fall som
helst så kommer han vara helt underbar
och vi kommer älska honom mer än något annat!

Jag älskar att vara gravid, men det är mer än
en stor mage, börjar få ont i leder runt bäckenet
och ont och trött i fötterna när jag gått mycket.
Växtvärk då och då, blodtrycksfall och svettas
rent ut sagt som en gris. Så det är inte bara en
dans på rosor, men endå så underbart att man
får bära på sitt barn, något man skapat av kärlek
tillsammans med någon man älskar (förhoppningsvis)
och det är utan tvekan det finaste man kan få här i
denna grymma värld vi lever i !

Snutte kom precis och nu sitter vi och äter pistachnötter,
så gott det är, var så längesen jag åt sånna.
Får köpa sånna snart! Pappa är iväg och handlar
matlagningsgrädde och mjölk, sen ska vi börja med
maten. Blir köttfärssås och makaroner, smaskigt!

Är ju lördag idag så nu går jag in i v. 23.
Här kommer info om vad som hänt i v. 22
(fullgångna veckan)


Vecka 22.

Barnet:
Barnets sinnen mognar och utvecklas för varje dag.
Det känner med sina händer över ansiktet och kroppen.
Smaklökarna på tungan utvecklas.
Ögonlocken är fortfarande slutna.
Du kanske upplever att barnet är mest aktivt när du själv
vilar. Det är vanligt att barnet vaggas till sömns när du rör dig.
När barnet är fött kanske ni upplever att barnet har kvar sin
egen dygnsrytm. Det kan ta ett par månader för den nyfödde
att anpassa sig och ställa om sig till er sovrytm.
Barnet har nu lite hår och nackvirveln syns tydligt.
Dess hjärta slår ungefär dubbelt så fort som ditt.
De små öronen är mjuka men färdigformade och de hör
allt mer av sin omgivning.
Många menar att barnet har en förmåga att minnas röster
och speciella musikstycken om man spelar de ofta
under graviditeten. Huden är fortfarande tunn och rödaktig
på grund av de ytligt liggande blodkärlen och att det inte
lagt på sig något underhudsfett än.

Mamman:
Livmoderns övre kant når en bit ovanför naveln och
det går att se utanpå magen när barnet rör sig.
Ditt tandkött kan vara svullet, kanske blöder det lite när
du borstar tänderna.
De flesta gravida mår fortfarande bra vid den här tiden
och det kan kännas lite avlägset att börja planera för
sin föräldraledighet. Men det kan vara klokt att tänka
igenom sin situation.
De flesta kvinnor mår bra av att ta en paus innan barnet
kommer och då är det viktigt att planera in den i tid.
Kanske har du semester eller någon annan ledighet
du kan ta ut? Du har annars rätt till att vara föräldraledig
från ditt arbete i 7 veckor innan beräknat förlossningsdatum.


Nu ska jag bara vänta på att maten ska bli klar sen
ska vi kolla på film och bara mysa, trevlig kväll!

♥ Älskar min Dan & min buse i magen ♥
Jag och snutte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0