Karneval + v 16 (15 fullgångna veckor :)

Japp, torsdag idag, karnevalen börjar idag och självklart ska man ner och
checka läget :P Ska gå ner med pappsen vid 5 och sedan träffa Sara
och kolla på Gunilla som ska sjunga i Sofia Albertinas kyrka kl 7 :)

Efter det vet jag inte riktigt vad som händer men skulle vilja titta
på Timbuktu som ska sjunga kl 11 :)

Förutom att jag ska ner till stan har jag faktiskt inget planerat.
Kan ju inte dricka något och åka karusell känns inte så lämpligt.
Så blir väl till att köpa nån munk eller något att snaska på :D

Förresten, har inte skrivit på ett tag men var ju och åt på Seglaren
med Dan och hans pappa, och min pappa :)
Var jättetrevligt och förhoppningsvis blir det fler utflykter i sommar :)

Annars har jag varit mycket med Sara och så.
Trevligt. Känns som vi hittat tillbaka på nått vis.
(Nej vi är inte tillsammans :P )

Skriver lite om vad som hänt under denna veckan med mig och bebis.
(Ur boken från mvc) Har också börjat ta foto på min mage,
men dem håller jag för mig själv änsålänge :)

v 16, 15 fullgångna veckor :)

Har ditt barn anlag för mörkt hår, är det nu som det mörka pigmentet
börjar produceras. Ögonbrynen växer ut. Lillhjärnan och ryggmärgen är
anlagda. Den tunna huden är täckt av det färglösa lagunohåret som
troligtvis finns där för att hålla kvar forsterfettet på barnets hud.
Det försvinner först i slutet av graviditeten.
Genom den sköra huden kan man se små, tunna blodkärl.
Kalcium lagras för att skelettet och dess benmärg behöver det för sin utveckling.
Barnet kan hicka och gör andningsrörelser med bröstkorgen.

Ditt hjärta har ökat sin kapacitet. Förklaringen är den ökade blodvolymen.
En del kvinnor kan uppleva hjärtklappning vilket är helt ofarligt.
De värsta trängningarna efter att ofta gå och kissa har antagligen släppt.
Livmodern har vuxit och utvecklats i första hand uppåt vilket innebär att
trycket nedåt brukar lätta.

Nu ska jag hoppa in i duschen och fixa till mig så gott de går :P
Ha en trevlig dag / kväll. Tooodels!

Kommentarer
Postat av: sara

Awee , men tiden går alldeles för snabbt i väg. Du har snart gått halva tiden. Snart är den lilla ute ;D PUSS

2009-07-10 @ 10:24:18
URL: http://saramarialouise.blogg.se/
Postat av: Catarina

Grattis till bebisen. Är det första barnet för dig också?

2009-07-12 @ 13:36:19
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: PiaLia

Visst är det mysigt att läsa om hur barnet utvecklas i magen! Man kan inte få nog av att veta vilka undervark som sker där inne varenda dag... Och ändå fortsätter allt runtomkring som om inget hänt! Så mysigt att du, Dan o era pappor kan umgås lite! Det är så himla skönt när man får barna att de som står närmast känner varann och kan hjälpas åt att stötta!

2009-07-12 @ 22:19:29
URL: http://piasparadis.blogg.se/
Postat av: Jossan

hej gumman.

klart du får fortsätta läsa :)

Kommer sätta på lösenords-skyddet om någon dag.



andvändare:tussss

lösenord: varsegod



puss på dig

2009-07-13 @ 13:26:13
URL: http://tussss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0