Torsdag = ny vecka fullgången :)

Vaknade och blev lite stirrig då magen var helt putig.
Var tvungen att hämta kameran och fotta :)
Så nedan kommer två bilder när jag ligger ner,
magen är dock mycket större när jag står upp.
Men det är väl givet :)
Nu syns det verkligen att det är en bebismage :D
Har redan fått flera komentarer om magen och när det är dags.
Så uppenbarligen syns det mycket väl. Så skojjiiiiigt :)

Blir till att åka till väla och kolla i någon bebisbutik där.
Pratade med pappa och vi kom fram till att vi ska åka själv.
Dan är dålig i magen som vanligt, ska det aldrig sluta ?!
Ska inom ikea också och kolla lite grann :)

Nåja, ny vecka fullgången idag :)
Så idag har jag gått exakt 4 månader och går in i 5:te månaden.
Sjukt vad fort det går..
Här kommer lite info.

v. 17 ( 16 fullgångna veckor )


Cirka 14-15 cm lång och väger ungefär 100 gram.

Muskler och ben bildas, likaså naglarna.

Barnet har ögonbryn och man anar ansiktsdragen.

Det kan suga på tummen och svälja.

Mängden fostervatten ökar för varje dag och barnet har allt med rörelsefrihet.

En del barn får hicka när de dricker fostervatten.

Det kan kännas i hela magen, speciellt när barnet blir större längre fram i graviditeten.

Det tömmer sin urinblåsa ungefär tre gånger i timmen.

Fostervattnet är sterilt och omsätts på några timmar.

Vi  människor lever ett liv i vatten under våra första 9 månader.

Huden skyddas av fosterfettet.

Ansiktet har fått små hår och hela kroppen täcks av ett fint dun.

Runt vecka 16 blir de första finare, så kallade lagunohåren, något grövre och tydligare.

Hårstråna får sin färg. Barnet rynkar pannan och huvudets diameter är ungefär 30 mm.


Det lilla mycket omogna barnet rör sig hela tiden.

Är du omföderska kan du med största sannolikhet uppfatta rörelserna redan nu.

Ligamenten som håller livmodern på plats stramar ibland.

Det kan upplevas som en huggande eller stickande smärta i sidorna vid

häftiga rörelser eller om du nyser eller skrattar.

Du kanske svettas mer än vad du brukar göra.


Jaou. svettas mer gör jag. Mysigt ? Nej :P

Har kännt ett litet fladder för några dagar sen,

men har inte kännt det sen dess så får väl reda på tids nog

om det var bebis som rörde sig där inne eller om det var tarmarna :)


Nu kommer bilderna sen ska jag göra mig i ordning och åka till väla :)

Tuuudels!


 

Bullen :)

Min mage :)

Från en annan vinkel :)
Magen igen :)


Kommentarer
Postat av: Jennica

Oj här går det undan.

Syns tydligt att det e en "riktig" mage.

2009-07-16 @ 15:06:58
URL: http://jennicapersson.blogg.se/
Postat av: Catarina

Ja, nog tycker jag att det syns lite nu.



Jag led lite när det var var 25-30 grader för några veckor sedan och det får mig att fundera lite på hur jag kommer att klara värmen i Thailand. Jag som brukar älska när det är varmt. Men det gjorde jag inte då...

2009-07-16 @ 17:40:17
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: sara

Åh vad roligt att det börjar synas allt mer nu :D Är så glad för din skull!



PUSS

2009-07-17 @ 15:03:28
URL: http://saramarialouise.blogg.se/
Postat av: Jessica - Mamma till Nellie & Nilo

alla avsnitten finns på hemsidan mtv.com . nästa vecka ska dom träffas allihopa och se hur det gått efter programet.

2009-07-18 @ 17:39:16
URL: http://nellienilo.blogg.se/
Postat av: Jennica



http://www.niomanader.se/raknaUt.asp



Här hittade jag den, hoppas du får bukt med problemet nu...

2009-07-20 @ 14:27:53
URL: http://jennicapersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Söt mage du har fått ;) Min är inte så stor ju :/

2009-07-20 @ 21:51:08
URL: http://liindatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0