Fars dag!

Idag är det fars dag :)
Har faktiskt inte köpt något till pappa,
har ungefär 150:- kvar på mitt konto och han
säger att jag inte ska köpa något till honom.
Så har en ide om vad jag ska göra, tanken som räknas :)

Iaf, jag har världens bästa pappa, tack för att du alltid
ställer upp för mig och gör allt du kan! Jag älskar dig! ♥

Annars har det inte hänt något speciellt idag,
snuttis kom innan och så beställde vi pizza och åt.
Smaskens, var längesen. Åt dock bara en tredjedel då
det inte finns mkt plats åt mat längre i magen :P
Sen körde pappa till jobb vid halv 8 och Dan åkte hem vid 9.
Så nu har jag en ensam hemmakväll.
Pappa ska jobba natt hela veckan nu så är ensam hemma.
Men är rätt lugnt, jag är inte rädd för att vara ensam som tur är :)

Inatt hände dock något jag aldrig upplevt innan,
är 110% på att det var förvärkar och fy fasen som det kändes.
Var som om någon spände ett band runt hela magen och bara
drog och drog, kändes som om magen skulle sprängas ärligt talat!
Var riktigt obekvämt och låg och vände och vred mig och tänkte för mig själv:
"Snälla gå över, snälla gå över", haha. Fick nästan panik faktiskt.
Så höllt det på i ungefär en timma sen gick det över som tur var.
Men det är ju rätt så vanligt nu mot slutet av graviditeten att känna så.
Men det var inte trevligt, och jag fasar för nästa gång det sker.

I vilket fall, så har jag börjat sortera alla bebiskläder / sängkläder osv
och lagt i högar så jag ska börja tvätta upp allt.
Lika bra att ha det gjort och har fått för mig att han kommer tidigare,
så vill ha det klart! Sen får vi se om jag har rätt eller inte :)
Kanske ska lyssna på farmor och packa väskan också,
kan väl knappast skada att ha den förberedd?!

I morgon ska jag och pappa traska bort till kyrkogården,
ska sätta gravljus i minneslunden för farfar, var ett tag sen vi var där!

Sen ska jag nog träffa Ztina en stund också, hon är i stan nu så
tänkte passa på och träffa henne för en snabb fika.
Sen ska jag tvinga mig själv att gå till Rullians och se om jag kan
få något mer gjort! Måste, måste, måste! Panik ?!

 Nåja, var längesen jag la in en bild nu, ni får ursäkta mitt huvud då
jag ser ut som en svullen babianrumpa, haha. Trevlig kväll!

 


Kommentarer
Postat av: linda & lillpågen i magen

Hahah svulllen babian rumpa :P Men jo känner precis desamma, sett på mina foton att jag börjar få dubbelhaka :S Inte gått upp så mkt, men det har satt sig i huet och på aset hahaha :) Men tycker du är söt i din big ball endå :) Kramis

2009-11-09 @ 00:32:41
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Kathy

Vaadå babianrumpa! Inte alls, jättefin! :)

2009-11-09 @ 16:42:55
URL: http://saraemmakatharina.blogg.se/
Postat av: PIaLia

Haha! Knäppo! Du ser inte alls ut som nån babianrunpa! Jag tycker du e jättesöt!

2009-11-10 @ 00:41:12
URL: http://piasparadis.blogg.se/
Postat av: Jennica

Det positiva me alla dessa härliga förvärkar e ju att det är bra "träning".

Nästa gång det händer så lägg dej i ett varmt bad det brukar försvinna/lugna sej då.

2009-11-10 @ 10:32:53
URL: http://jennicapersson.blogg.se/
Postat av: unique

Fin fin mage =)

2009-11-14 @ 21:58:27
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0