Torsdag ..

Jaou, sitter här nu och väntar på att Samantha ska höra av sig
så vi kan mötas och ta en snabb fika :)
Sen ska jag gå till rullians och se om där finns en
ledig dator så jag kan göra lite datorprov.
Slutprov i morgon osv.. Får hålla tummarna men känns
som om det inte kommer gå nått vidare. Suck.

Annars?
Inte mkt som är nytt.
Har börjat få riktigt ont vid bäckenbenet och "undertill".
Var hos bm igår och mätte magen och lyssna på hjärtljuden.
Hans hjärta ticka på i en fart av 145 slag i minuten och
mitt sf mått hade växt ännu mer, ligger nu på 35 cm.

Har börjat stiga så smått på min kurva och hon sa att
har han inte kommit till veckan innan jag är beräknad
så blir det ett till ultraljud, samt ska vi göra en hinnsvepning
samma vecka om det inte startat själv. Det lät inte så najs när hon
berättade vad det var men det får la gå, vill ha uuuuut han!
Det är iaf stor risk att dem inte låter mig gå över bf. Skönt men nervöst!
Hon kände också långt ner på magen och han ligger redan
långt ner med huvudet, fixerad och klar. Ska bara sjunka liite till.
Usch, det är inte skönt kan jag säga :P

Igår hade jag så fruktansvärt ont att jag till och med börja lipa lite,
sen tänkte jag "fan va pinsamt" för jag vet ju att när det riktiga startar
var detta inget att kvida för.
Haha, men jag får kvida, det är inte ofta man är gravid :)

Idag ska vi äta Janssons frestelse, SMAAAASKENS!
Sen blir det bara lugnt och inte göra ett skit.
Jo förresten, ska tvätta upp lillfis sista, köpt lite fler strumpor,
lakanen jag behövde och haklappar :) Allt på plats, suveränt!

Nåja, nu får jag klä på mig och börja gå, Samantha skrev nu precis.
Ha en trevlig dag / kväll. Toodels.

Vi längtar efter dig
vår lille tjockis


Kommentarer
Postat av: Linda & Prinsen i magen

Haha awe :)

Vad betyder hinnsvepning och sånt ? :S Skönt att allt var bra annars med dig och bebis:)

2009-11-19 @ 17:49:13
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Jennica

Va bra att dom vill kolla vikten en gång extra.

Det kan inte va så att du har mycket fostervatten?

Jag läste om sånt hallonbladste innan & tänkte kanske om jag vågar prova det, vad tror du om det?

2009-11-19 @ 19:22:50
URL: http://jennicapersson.blogg.se/
Postat av: Linda - Blivande 2 barnsmamma

Jag brukar gråta lätt, speciellt när jag har ont men jag grät faktiskt inte under förlossningen alls.

Jag var snarare frutrerad och blev bara arg på alla som försökte muntra upp mig och sa jag var duktig.

Under krystvärkarna slutade jag faktiskt krysta en stund och höll ihop benen och sa "nu vill jag hem".

Jag krystade i 40-50 min innan han kom ut, han låg lite konstigt och var inte fixerad så därför de tog så lång tid. Min barnmorska sa att nästa gång behöver jag säkert bara krysta i ca 10-15min bara :D

2009-11-20 @ 08:37:02
Postat av: Jennica

Vad kostade sånt te?

Har du förresten bestämmt var du vill/tänkt föda?

2009-11-20 @ 13:27:01
URL: http://jennicapersson.blogg.se/
Postat av: Kathy

Nu vet jag att alla upplever smärtor olika, men om det är till någon tröst så gör det faktiskt inte SÅ himla ont att föda barn. Visst gör det ont men jag trodde att värkar skulle vara en miljon gånger värre och när bebisen ska ut så är man bara lättad att man får trycka :P



Skönt i alla fall att dem håller hans vikt på ett ungefär i alla fall :)

2009-11-20 @ 15:26:58
URL: http://saraemmakatharina.blogg.se/
Postat av: sofia - 19 & Gravid

Åh jag har det likadant, med stort SF mått och en fixerad bebis som sjunkit ner så att jag knappt kan kissa,gå stå eller sitta ibland. Det gör riktigt ooont ibland! Så min plutt får gärna kika ut snart! :)

2009-11-20 @ 17:44:00
URL: http://sofiahivall.blogg.se/
Postat av: Sofia - 19 & Gravid

hihi tack!

2009-11-20 @ 21:43:31
URL: http://sofiahivall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0