55 dagar kvar..

.. till bf, och 54 dagar kvar till julafton :P

Idag ska jag tralla ner till stan en sväng är det tänkt,
det skulle vara lite marknad och nu när man inte kan
hitta på så mkt längre så kan det vara roligt att åtminstånde
komma ut lite :)

Annars ska jag vara med snuttis senare, vi ska göra tacos
och bara ta det chill ♥

Annars är allt bra här, har börjat känna av mer och mer
sammandragningar, och hela underlivet ( ursäkta! )
ilar och sticker när han rör sitt huvud, riktigt obehagligt måste jag säga!
Har också börjat få ungefär som mensvärk nästan varje dag nu,
är nog bara kroppen som ställer in sig på vad som komma skall.
Men jag tänker och drömmer mkt mer om bebis nu,
hur det kommer vara och ja, allt från himmel och jord. Mys


Min farmor gjorde mig lite smått nervös igår, hon gav mig parfymfritt
tvättmedel och sa åt mig att tvätta upp alla lillfis saker.
Och så frågar hon mig varje gång vi ses om jag har packat bb-väskan :P
Haha, hon är övertygad om att han kommer tidigare.
Hade iofs varit skönt. Så vi får väl se om hon har rätt :)

Här kommer iaf info om veckan jag går in i nu!

Vecka 33

Vår pojke
Vikt runt 2 kilo och 43 cm lång.
Inlagringen av underhudsfett sker med cirka
250 gram per vecka, musklerna utvecklas också.
Lagunohåren börjar försvinna, huden slätas ut och
är inte längre så rynkig som tidigare.
Dess förmåga att reglera temperaturen har mognat.
Barnet kan svettas, någon mycket för tidigt födda
barn inte kan. Barnets organ är nu färdigutvecklade
så när som på lungor och andningscentrum.
Du kan, om du inte är väldigt överviktig,
känna barnets olika kroppsdelar från utsidan av magen.
Kanske kan du greppa om en liten fot?
Barnet kan vid den här tiden i graviditeten lagt sig
med huvudet ner i bäckeningången.
Brukar ditt barn hicka?
Du kan känna hur hela magen rycker till och hur det
upprepar sig. Efter den här veckan kan barnets
rörelsemönster ändra sig något som en följd av att
det blir allt trängre inne i livmodern.

Mamma
Livmodern fyller en stor del av din mage och det
kan för många vara svårt att få plats med en hel
måltid åt gången. Ät lite och ofta i stället.
Har ni pratat om hur ni vill göra med föräldraledigheten?
Den blivande mamman kan börja ta ut ledighet från 60
dagar före beräknad förlossning.
Det är ofta välgörande att vara ledig några veckor
innan barnet ska födas. De flesta mår väl av att
få en liten tid för sig själva och i lugn och ro få
ställa om sig från ett yrkesverksamt liv till
livet som mamma och förälder.

Vi längtar så mycket efter dig,
tänk när vi får hålla i dig första gången.
Herregud, då har vi lärt oss vad äkta lycka är


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0