Söndag kväll..

Som jag nyss skrev i inlägget nedan har en av mina vänners
lillasyster blivit mamma i morse, och jag är så glad för deras skull!
Nu börjar det bli mer och mer verkligt att jag också snart ska få
en liten bebis, och jag & Dan ska bli föräldrar, jag mamma och han pappa.

Idag är det exakt två månader kvar tills jag är beräknad,
och nu börjar det verkligen kännas. Det är ofattbart,
jag kan knappt sätta mig in i det, det känns så långt borta
på något vis. Men allt kommer gå bra och så är det med det.

Tänk att vi också snart har en liten bebis att hålla i våra famnar,
att krama och pussa på. Och älska mer än något annat i världen

 

Här kommer info om veckan jag gick in i igår, vecka 32 av 40.

8 veckor kvar, snart är det dags! Vi längtar så

 

Vecka 32

Vår pojke
40 cm och 1,7 kilo. 32 veckor gammal och inlagringen
av underhudsfett fortsätter.
Barnet ska gå upp ungefär 2 kilo på de resterande
8 veckorna. Det är starkare och kan ge dig rejäla kickar.
Om barnet sparkar rakt på din urinblåsa kan du till och
med kissa på dig. Nu kommer den stora magens tid.
Du behöver mer vila, mat och dryck för att orka och för
att barnet ska kunna växa ordentligt.
Hjärnan fortsätter att utvecklas och växa.
Man vet att barnet vid den här tiden har aktivitet
i hjärnan både när det är vaket och när det sover.
Om det betyder att barnet drömmer har man däremot
inte kunnat påvisa. På små pojkar börjar testiklarna
nu att gå ner i pungen.

Mamma
Beroende på var ni bor i Sverige har ni troligen redan
tagit ställning till var ni ska föda.
På många håll finns fler än ett alternativ.
Vanligast är att man väljer det som ligger närmast hemmet,
det känns oftast tryggast och enklast.
Det finns de som vill föda hemma.
Då är det viktigt att man i mycket god tid får kontakt
med någon av de barnmorskor som läkare som arbetar med
hemförlossningar. Det är inte många men fråga er barnmorska
om det finns någon i ert närområde, eller sök på internet.


♥


♥


♥


Kommentarer
Postat av: linda

Vilken kula du har fått ;) Big baby där inne ? :)

2009-10-25 @ 21:03:48
URL: http://liindatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0