Tisdag & Vaccination!

Nu börjar strax förlossningskliniken, så ska bänka mig
framför tv:n och titta :)
Efter det blir det nog bara att ta det lugnt.

Ska möta upp Dan vid tjugo i 5 och gå till sjukhuset,
vi har bestämt oss för att vaccinera oss mot svininfluensan.
Det finns kanske vissa biverkningar men jag tror faktiskt inte
att dem hade rekomenderat att vi gravida ska ta det om det
hade kunnat skada barnet eller oss på något vis.
Så vi litar helt enkelt på sjukvården.

Annars idag blir det väl bara slapp.
Har börjat bli trött på senaste, hör väl till.
Nej nu måste jag rusa om jag inte ska missa början :)

Skriver mer senare, tooodels !


Kommentarer
Postat av: Jennica

Vi ska oxå upp där idag.

Va på vanlig kontroll på MVC nu & hon sa oxå att det e helt klart fler fördelar än nackdelar me vaccinet.

Om jag har fattat rätt så får inte barnet i sej något av vaccinet utan barnet får sitt skydd genom övergång av antikroppar & att det e under första trimestern då fostret är mest

känsligt som det e okänt hur det påverkar fostret.

2009-10-13 @ 14:25:23
URL: http://jennicapersson.blogg.se/
Postat av: Kitty

Okej? vad får jni betala för det? Jag hade inte gjort det då vaccinet inte är testat så speciellt mkt.. det fanns ett vaccin innan mot livmodercanser som dom tyckte att alla skulle ta innan sin sexdebut.. men när sverige började med det så fick dom information om dödsfall pga det vaccinet så därför tar jag inte chanser med svininfluensan heller.. men alla tycker vi olika. så hoppas för er skull att det funkar. Pusspuss

2009-10-13 @ 16:47:40
Postat av: Cecilia - Mamma till en liten prins i december <3

Svar till Kitty:

Det är tillräckligt testat, och dem hade aldrig gett det om det hade varit farligt.

Ja det har jag också läst om men det är inte riktigt samma sak. Det var gratis.

2009-10-13 @ 18:06:27
URL: http://ceciliakatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0