Frågor!

Här är några frågor jag snodde från Annie :)

GRAVIDITET

När fick du/ni reda på att du var gravid? – 29 april 2009.
Vad blev reaktionen? – Chockad och förvirrad.
Var barnet planerat? – Nej.
Hur var dina "40" veckor? – Helt okej, jobbigt med den stora viktuppgången och ont i rygg och höfter. Den otroliga klådan som besvärade mig några veckor trodde jag skulle ta kål på mig.
Fick du bristningar? – Ja.
Hur många veckor och dagar gick du? – 40 + 6.
Hur mycket gick du upp i vikt? – 32 kg.
När börja dina värkar sättas igång? – Ungefär kl 20:00, 31/12-09.
Gick ditt vatten? – Ja.
Vem hade du med dig på förlossningen? – Min Dan.
Hur var din förlossning? – Rätt okej, komplikationerna efteråt var inte så roligt dock.
Hur lång tid tog din förlossning? – Krystvärkarna började 2h och 28 min innan Oliver kom ut.
Hur länge hade du värkar? – 16 timmar.
Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen? – 23 kilo än så länge.

DITT BARN


När var barnet planerat att komma? – 25 december 2009.
Vad trodde du det var för kön? – Vi visste att vi skulle få en pojke.
Blev det en tjej eller kille? – En pojke.
Hade du gissat rätt på könet? – Jag gissade inte innan vi fick visste, hade ingen aning.
När kom han/hon? – 1/1-10 kl, 12:13.
Hur mycket vägde han/hon? – 4750g
Hur lång var han/hon? – 56 cm.
Vad fick barnet för namn? – Per Oliver Karl Engström.
Vad har ditt barn för stolek på kläder nu? – Storlek 80 – 86.
Hur mycket väger ditt barn nu? – Runt 9 kilo skulle jag gissa på.
Den senaste utvecklingen ditt barn gjort? – Lärt sig äta barnmats puré!

KLÄDER & SAKER

Vart köper du dina barnkläder? – Blir mest H&M, Lindex eller Kappahl, ibland loppis.
En baby/barnbutik du gillar? – Vet inte riktigt.
Nått märke du föredrar? – Nej
Vad är favorit plagget ditt barn har? – Body
Vad är det dyraste ditt barn har? – Barnvagnen
Vad har ni för märke på vagnen? – Emmaljunga
Vad har ni för märke på bilbarnstol? – Akta Graco
Senaste du inhandlade? – Kläder
Bästa leksaken ditt barn har? – Hans barbapappa snuttefilt.
Någon sak du VERKLIGEN ska spara? – Det mesta.

OM DU FICK VÄLJA:

Nytt eller begagnat
- Både och!
Ligg eller sittdel - Båda lär komma väl till användning!
Sovande eller vaken - Vaken
Napp eller snutte – Han tycker om båda två, men nappen mest.

DU SOM FÖRÄLDER:

Trivs du med föräldrarollen? – Ja, utan att tveka!
Är du stolt över ditt barn? – Finns inget som gör mig mer stolt än min son!
Hur ser dina matvanor ut? – Olika faktiskt.
Stressar du mycket? – Ja det händer.
Hur ser dina sovtider ut? – Det är olika, sover nog egentligen alldeles för lite.
Vad gör du helst en fredag? – Gosar med Oliver, umgås med vänner och bara tar det lugnt.
På vilket sett har du förändras? – Bättre självförtroende och min syn på livet har förändrats.
Vad är det första du tänker på när du vaknar? – Sover Oliver?!
Umgås du mycket med andra föräldrar? – Ja rätt så mycket.
Vad är bäst med att fått barn? – Att han är min!
Och slutligen, hinner du med "egen tid"? – Ibland önskar jag att det fanns mer tid överlag till saker och ting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0