Onsdag!

Fick ställa alarmet på mobilen på lite över sju i morse,
men Ollie vaknade halv sju och ville ha mat, typiskt haha.
Så han somna om vid tio i. Och då ställde jag om alarmet
till kvart över, ville ju soooooova.
Iaf, upp och duscha, föna håret och klädde på mig.
Väckte Ollie och gjorde han klar, sen kom pappa hem
och så körde vi till Lund.
Hörseltestet gick jättebra, han hörde utan problem
så förmodligen var det fosterfett eller något i vägen sist :)
Skönt det, slipper man oroa sig!

På hemvägen körde vi inom Center Syd,
kollade runt lite, köpte akrylfärg som jag ska ta Ollies
handavtryck med, två böcker och så åt vi frukost där :)
Tack pappa för du körde, och för att du alltid ställer upp
på alla vis ♥

Sen hem snabbt och upp, bytte på Ollie samt gav han mat
och sen ner, la han i vagnen och mot BVC,
han växer på fint och idag var han 58,5 cm lång,
vägde 6,020gram (+525 på två veckor) och huvudomfånget
låg på 40 cm. Min älskling är stoooor påg
Pratade lite och så, fick rådet att köpa lactulos på apoteket
eftersom han har det lite jobbigt att bajsa, så gjorde det.
Hoppas det hjälper, vill inte att min lille snuttis ska ha det jobbigt.

Efter det träffade jag Dan, han skulle ha Ollie lite idag så jag
kunde umgås lite med mamma, färga hennes hår och sådant.
Vill inte ha Ollie med då för det luktar så starkt.
Har bestämt mig för att inte gå med honom där folk rökar inne heller.
Har inget emot det själv, men vill inte ha min son i lägenheter
där folk röker. Passiv rökning är inte bra, speciellt inte för någon
så liten. Iaf, var med mamma till kvart i åtta ungefär.
Då gick jag och mötte Dan och hämtade min älskade lilla skatt,
som jag saknat honom, men skönt att vara själv ett tag trots allt!

Nu väntar jag bara på att han ska vakna så jag kan göra en flaska,
byta på honom sen gosa en massa. Min fina lilla plutt.
Bjuder på en bild, är han inte söt? Mammas docka


Kommentarer
Postat av: Kathy och Lovisa

Åh söta tjockemolle <3



Håller med dig om den passiva rökningen. Jag tar inte heller in Lovisa till fok som röker inne (ja, balkonger är okej såklart) då det inte är bra alls. Passiv är nästan värre än vanlig ^^



Haha, knäppt man blevit antirökning när man själv rökt i 7 år :P



Tur att allt gick bra i Lund iaf. Sörebollie (L)

2010-02-10 @ 23:08:53
URL: http://saraemmakatharina.blogg.se/
Postat av: Madelene

Jättesöt :-)

Låter kanon det med rökningen, tänk om bara fler kunde tänka så? Som kathy skriver så är ju passiv nästan värre och det fattar inte många..



Kram!

2010-02-11 @ 10:07:04
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Alexandra och Jack

Vi blev utsatta för passiv rökning som små. Jag kan inte fatta att det fortfarande finns folk som röker inomhus, men alla får väl göra vad de vill i sina hem. Fast på allmänna platser har jag alltid blivit förbannad på folk som röker vid ingångar exempelvis även när jag själv var rökare.

2010-02-11 @ 10:47:16
URL: http://ilsknab.blogspot.com
Postat av: Emelie

klokt intiativ ... passiv rökning är tyvärr farligare än vad vi tror.

2010-02-12 @ 10:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0