Snabbväxande bebis?!

Ligger nu i sängen med datorn i knät (ovanligt?!, njä)
Bredvid mig ligger Dan och Oliver och sover tsm, sötnosar!
Har varit uppe sen halv 9 ungefär, är rätt seg i skallen och
med min förkyldning blir det ännu värre..

Jag hade faktiskt hoppats på ett mirakel under natten
så att jag skulle må bättre och kunna gå på föräldragruppen.
Men eftersom där är bebisar så vet jag inte om det är en sån
bra idé. Men sägs det inte att man smittar innan det brytit ut?!

Nåja, från en sak till en annan.
När jag var i stan med Kathy & Lovisa i fredags så köpte
jag bland annat en blå bamsejamas till Ollie i stlk 68!
Nu har hans pj:s i 62 blivit lite tajta
(Oliver har lång kropp, han är inte tjock!)
så jag tänkte att jag skulle ta på honom 68 när jag bytte,
och den passade.. Är lite lång i armar o ben såklart men
kroppen passade, lite stor är den på längden perfekt.
Hmm. Han är väl inte så liten som jag tror att han är :/
Växer snabbt gör han tydligen också..

På tal om växa snabbt, idag blir min lille (stora?!) kille
hela två månader! Tiden bara springer iväg och vi bara
hänger med. Jag kan inte förstå att det var två månader
sen han kom ut till oss. Lades på mitt bröst och vi fick se
honom för allra första gången, pussa på honom och berätta
hur mycket vi längtat efter honom.
Nu ska jag sluta innan jag
blir helt sentimental!
Vi älskar dig Oliver,
du är det bästa i vår värld ♥

Annars? Blir iaf en promenad i min ensamhet ner till City Gross,
måste köpa mat och blöjor till min lille prins.
Inom Toddler också, kika på väskan.
Sen blir det väl hem och uggla. Suck..
Tur jag har Oliver som förgyller mina dagar
hur tråkiga de än må vara..

Slänger in 3 pics. Änsålänge ser det ut som om han ska
mammas fina blå ögon ;P

Är han inte underbart söt?!

     


Kommentarer
Postat av: Alexandra och Jack

Jo, inkubationstiden (smittorisken) äger rum innan sjukdomen bryter ut. Dock känns det ganska värdelöst att förklara detta varenda gång för mammor som är måna om sina barn att det är så, därför undviker jag hellre konflikten.



Oliver är verkligen lång. :) Jack har precis börjat använda 62.

2010-03-01 @ 19:16:31
URL: http://ilsknab.blogspot.com
Postat av: Kitty

Så fin bild nr tre var! Pussen

2010-03-02 @ 07:14:49
Postat av: Linda, mamma till lille Leon !

Haha såg nyss att vi har samma rubrik på våra senaste inlägg :P Hoppas allt är bra med er, han är såå söt lille ollie:) Kraam

2010-03-02 @ 09:03:26
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Sara

Gud ja så blå ögon han har :) Jättefint.

Wille har med stl 62/68 han är sån pinne hihi nä men han e lång och smal, känns lite konstigt när mina andra barn har varit lite rundare haha

Hoppas allt är bättre med er och att du snart slipper förkylningen kram Sara

2010-03-05 @ 13:00:57
URL: http://emilofrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0