Kalops & majskrok!

Idag har Oliver smakat på kalopspuré!
Det är första gången han har fått smaka på kött.
Och visst grimaserade han lite, men det slank ner utan
vidare protest, en halv burk!
I storlek med dem små 4månaders puréerna.

Han har redan gått igenom alla grönsak/rotfruktspuréerna
och jag personligen tycker det känns onödigt att gå igenom
alla frukt/bär smakerna, då han kanske inte vill ha något annat sen!
Visst får han till efterrätt ibland, men nu ska vi börja lite smått
med kött iaf!

Idag fick han också för första gången smaka på en majskrok,
han åt hela två stycken, och ville ha mer efter det.
Men då fick det vara stopp! Min duktige kille :)

Nu ska jag alldeles strax starta en film och bara ta det lugnt resten
utav kvällen, Dan är här så vi hjälps åt med Oliver inatt! Skönt.

Trevlig kväll!

Mammas gosse


Mamma & son


Kärlek


Världens sötaste Oliver


En glad Oliver


Majskrokar tyckte Oliver om,
smaskar glatt i sig



Jag älskar dig ♥


Kommentarer
Postat av: Emelie

Awe duktig kille (: guuud vad tiden går redan 4:a månader :)

2010-05-17 @ 19:44:28
Postat av: Jennica

Oliver söt som vanlig

Nä tycker inte heller man behöver gå igenom alla frukt & bär, dom kan man ge som efterätt.



Provade ge Alexandra en majskrok nu ikväll men hon fattade inte riktigt att hon skulle äta den, konstigt nog för allt annat ska det ju tuggas på.

2010-05-19 @ 20:23:39
URL: http://jennicapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0