Rullning!

Ja här händer det grejor hela tiden. Det är så roligt att Oliver gör framsteg hela tiden.
Men samtidigt innebär det att han börjar bli stor, missförstå inte.
Det ska bli så spännande när han väl börjar gå osv.
Men just nu tycker jag att tiden har gått så otroligt fort!
Jag minns när jag var gravid, då kändes verkligen en dag som en vecka.
Och nu går en vecka på en dag, om ni förstår hur jag menar?!

Iaf, igår kväll kom Oliver med något nytt. Han har iofs börjat rulla runt
sedan innan, men aldrig i sin säng. Igår kväll hörde vi hur han grymtade
och hade sig, och när vi kika ner låg han på mage, det hände flertalet gånger.
Och som jag vet så ska man plocka bort alla kuddar osv när barnen börjar
rulla runt själv så det inte kvävs i sömnen. Så nu ser hans säng väldigt tom ut.
Men man tar ju absolut inga risker!

På tal om något helt annat så har jag skrivit in mig i skolan igen, Komvux.
Ska läsa in dem betygen jag inte har från Omvårdnadsprogrammet.
Måste ju börja någonstans och det känns lika bra att börja så smått redan nu.
Kommer läsa på distans så jag är hemma mestadels med Oliver.
Dock så kommer jag ju behöva min tid till att plugga hemma,
men det tror jag kommer gå bra! Vissa dagar och på vissa saker kommer
jag behöva vara i skolan, men det är bara bra. Då kan jag fråga om hjälp
om det är något jag inte förstår.

Lån ska jag också ta för första gången i mitt liv, känns lite motigt då jag aldrig
haft en skuld eller något liknande någonsin. Men det börjar bli lite trångt på
mitt rum nu och vi har bestämt oss för att försöka hitta en lägenhet i slutet
av året, då har jag hunnit samla ihop lite pengar så vi har förmodligen så
att vi kan köpa lite saker som en start. Har redan hittat en soffa jag vill ha haha!

Nåja, idag ska jag och Oliver träffa Madde och vi ska fika och till citygross,
mat och blöjförrådet måste fyllas på :) Men innan det ska vi inom Humanys (fd Campus)
så att jag kan be om mina betyg! I morgon ska vi till Västervång och hämta dem från
grundskolan.

När man tittar riktigt nära på Olivers tandkött, så ser det ut som om nummer två är
på väg upp också, min store fis. Första tanden i slutet av 3 månaden
och jag blir förvånad om tand nummer två inte kommer innan han blir 5 månader :)
Vi får väl se, ingen brådska, i vilket fall som helst så är jag så stolt över min lille prins ♥

Nu ska jag äta upp min makrillmacka och dricka upp mitt kaffe sen kallas duschen!
Ha en trevlig dag!

Tittut


Världens sötaste Oliver



Min smilfink, mamma älskar dig



Kommentarer
Postat av: Madelene

Måååååånga inlägg men ack så kul att läsa :-)

Ollie är så god att jag smälter, han flörtar ju igenom dataskärmen :-D

2010-05-14 @ 23:33:08
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Jennica

Duktig han är.

Måste hålla med om att sängen ser så tom & kall ut utan kudde, har ju inte heller det.



Ja tiden går så fort, min lilla "bebis" blir 3år imorgon.

2010-05-15 @ 18:18:14
URL: http://jennicapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0