15 September


Dagen har varit lugn. Jag och Oliver har varit ute en sväng
med mamma/mormor. Handlat lite nödvändigheter och fikat
på Madde's.

Oliver är förkyld igen, näsan rinner då och då och han är ledsen
och gnällig. Ingen feber har han haft men jag tycker så synd om
mitt lilla gryn och vill bara att han ska bli frisk igen!
Han har börjat få in ordentliga rutiner nu.
Det har varit jobbigt när han var mindre då jag aldrig
visste när han ville äta då han åt väldigt oregelbundet.
Men nu har han hållt dessa rutiner ett bra tag, skönt är det!
Förutom nu när han varit förkyld då han vaknat lite på natten
och varit jätteledsen för näsan är täppt osv. Det bekommer mig inte alls.
Men om man bortser från det så känns det väldigt bra med rutiner.
En sak som han hållt väldigt länge är att han brukar lägga sig runt 8.
Det gör han fortfarande. 9 gånger av 10 iaf!
Nu äter han frukostflaska mellan 7-8, mellanmål kl 12, middag kl 4,
kvällsflaska kl 8 och nattflaskan runt 12. Härligt!

Oliver är i full gång med att krypa och ha sig. Klättrar och reser sig på knä
men är fortfarande försiktig med att resa sig upp på fötterna. Skönt,
jag är ju rädd att han ska ramla och slå sig, mitt hjärta ♥

Stor har han också blivit, en liten pojke är han nu.
Han är så fin så fin, älskade Oliver!


Kommentarer
Postat av: Sara och Tilda.

Lilla sötnosen!

Hoppas förylningen släpper snart. En sak som jag köpte ganska nyligen till Tilda var sånna "sovpuckar" som man sätter under fötterna på sängen så den lutar. 149 kr på wee hearts. Dom e super.

2010-09-16 @ 08:30:18
URL: http://blogg.mama.nu/tildamaja
Postat av: Cecilia, mamma till Oliver ♥

Okej, ska nog införskaffa. Han har blivit jättehostig och snörvlig nu :(

2010-09-16 @ 10:54:18
URL: http://ceciliakatarina.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Visst är det kul med rutiner? Tack vare dem kan man luska ut vad som är fel när lilleman är på lite sämre humör.



Stackars Oliver som är förkyld fortfarande. Det är vi här hemma också. Jack vaknade flera gånger i natt och var ledsen på grund av täppt näsa och hosta. Krya på honom!

2010-09-16 @ 13:19:40
URL: http://ilsknab.blogspot.com
Postat av: Jennica

Låter kanske tråkigt med en massa runtiner hela tiden men det behövs & barnen mår bra av det så det e skönt när man får in det & det funkar.

Bra att han ibland är lite försiktig för dom kan ju slå sig riktigt illa när dom börjar ställa sig & klättra & såna saker

2010-09-18 @ 20:09:09
Postat av: Tova

AW så söt :) och hihi, passa på att njuta medan han inte ställer sig upp och har sig, Elliot ramlade och slog sig hela tiden i början eftersom han inte hade balansen :/ och det är ju ingen brådska liksom hihi!

Kramar

2010-09-22 @ 22:27:36
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0